Dag 4 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van Sophianum Sri Lanka 2015 - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van Sophianum Sri Lanka 2015 - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Jari, Ruben, Sabine, Maud, Brechtje en Esther.

Blijf op de hoogte en volg Sophianum

19 April 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Ayubowan!
Vandaag mochten we uitslapen. De wekker ging om 7 uur. Na het ontbijt vertrokken we meteen naar de warmwaterbronnen. Er waren 4 bakken met warm water met oplopende temperaturen. Het ritueel van de bevolking is om steeds een emmer water over jezelf heen te gooien. Hierbij krijg je dus steeds warmer water over je heen. Dit ritueel zou een genezende werking hebben. Na even toekijken, moesten we dit zelf natuurlijk ook proberen. Het was verfrissender dan verwacht! Zelfs mevrouw Puijk en de monnik Piyananda moesten eraan geloven.
Vervolgens was tijd voor de lunch. We kochten aan een kraampje langs de weg crackertjes en een heleboel bananen. Volgens onbekende bronnen (Sabine) waren het er wel 1000! En dat voor maar 500 rupees (ongeveer 3,33 euro)!
Daarna reden we door naar een soort tempelcompex waar verschillende godsdiensten samen kwamen. Er was een boeddhistische, hindoeistische en islamitische tempel. Rondom dit complex liepen heel veel dieren.
De rest van de middag brachten we door in de bus met iets minder dan 1000 bananen.
Groetjes uit Baddegama.
Geschreven door:
Jari, Ruben, Sabine, Maud, Brechtje en Esther.

• 19 April 2015 - 21:03

Richard, Rik En Ingrid:

Hallo Srilankeese verkenners,

Wat is het leuk om jullie verslagen te lezen.
    Het is werkelijk alsof we als onzichtbare mensen, stiekem met jullie meereizen!
    In gedachte konden het warme water werkelijk voelen....
    En die bananen, hmm lekker!!
    Voor morgenvroeg alvast heel veel succes met de start van klus-opdrachten.
    We kijken nu al uit naar jullie volgende verslag!

Veel plezier en lieve groetjes van
    Richard, Rik en Ingrid xxx

• 19 April 2015 - 21:49

Peter-Paul Andriessen:

Een verstandige zet, die 1000 bananen. Niet alleen vanwege de prijs, maar ook, gezien de oplopende temperaturen, en dat in de tropische warmte, met alle gevaren voor het maag- en darm stelsel, zullen zij zeker van pas komen. Als ik het zo snel uitreken, komt het neer op ongeveer 50 bananen p.p. Dat moet genoeg zijn (:>) Smakelijk, en veel succes met de werkzaamheden morgen!!

• 19 April 2015 - 22:41

Jeu En Troutje Hamers:

leuk om jullie verslag te lezen.veel plezier tot morgen .

jeu en troutje hamers opa en oma van maud lipperts.

leuk om iedere dag iets van jullie te lezen.
    groetjes van opa en oma van maud lipperts