Dag 3 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van Sophianum Sri Lanka 2015 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Baddegama, Sri Lanka van Sophianum Sri Lanka 2015 - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Moire Martha en Isabel

Blijf op de hoogte en volg Sophianum

18 April 2015 | Sri Lanka, Baddegama

Aboyuwan,

Nadat we gisteren een beetje kennis hebben kunnen maken met het Senior home, de bevolking en het stadje Baddegama, zijn we vanmorgen echt op pad gegaan. Op onze reis naar het Udawalawa park hebben we eerst een bezoek gebracht aan een boeddhistische tempel (ook bekend uit Wie Is De Mol). Deze was van onder tot boven geheel beschilderd met muurschilderingen die samen een stripverhaal vormden. Alle afbeeldingen hadden een eigen betekenis. Voor de tempel zat een boeddha die een enorme indruk op ons maakte door de grootte ervan. We werden daarna door een meneer naar binnen geroepen in een kleine ruimte, waar een jonge monnik in opleiding voor alle bezoekers ter plekke een armbandje maakte. Er werd dun touw om onze rechterarm gewikkeld en ons veel geluk toegewenst.

We zijn daarna verder gereisd met de bus naar de plaatselijke dokter die ook een vriend van Piyananda is. We werden hartelijk ontvangen in zijn eigen woonkamer. We kregen heel veel lekkere Singalese hapjes, en een eigen kokosnoot waaruit we konden drinken. Na deze theevisite zijn we weer verder gegaan.

Onderweg hebben we van Piyananda een stuk watermeloen gekregen die hij onderweg gekocht had. Omdat het fruit hier zo sappig is was het een knoeiboel maar gelukkig had Moire snoetenpoetsers bij zich :).

Na onze aankomst in het hotel van het Udawalawa Park zijn we vrijwel meteen op safari gegaan. We werden verdeeld over drie jeeps waarmee we eerst een lange weg konden uitwaaien. Daarna kon de echte safari beginnen. Het was in 1 woord geweldig! We hebben ontzettend veel gezien, olifanten met jongen maar ook buffels, vogels en niet te vergeten de prachtige natuur.

We zijn nu weer terug in het hotel en kunnen zeggen dat onze derde dag weer heel erg leuk was.

Groetjes Moire, Martha en Isabel.

• 18 April 2015 - 18:22

Rob:

Hallo globetrotters,

Wat fijn om al wat van jullie ervaringen te lezen. In Gulpen-Wittem raast vandaag de Amstel Gold Race voorbij, onder een stralend blauwe hemel. Het is alleen niet zo warm als in Sri Lanka. We hopen dat het weer bij jullie ook goed blijft de komende week en kijken nu al weer uit naar het volgende bericht. Geniet! José & Rob

• 18 April 2015 - 19:17

Mireille Jaspers:

Ooooooh... geweldig dames (en de rest van de groep)! Ik reis in gedachten met jullie mee. Heerlijk; genieten! Deze ervaringen zullen nog lang heugen! Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag! Groetjes van een "jaloerse" thuisblijver ;-)

• 18 April 2015 - 20:52

Leo Jaspers:

Hallo Sri Lanka vrienden,

Wat ben ik blij dat het jullie zo goed bevalt in Sri Lanka. Ik was al een beetje bang dat ik het verwachtingspatroon wat hoog had opgeschroefd bij mijn powerpointpresentatie over Sri Lanka op Sophianum. Ik geniet, samen met vrouwlief Jeanny, met volle teugen van jullie verhalen. Ik hoop dat jullie nog vaak kunnen berichten over de grote gastvrijheid en schoonheid van dat land waaraan wij intussen ons hart verpand heb.

Mag ik jullie vragen onze hartelijkste groeten over te brengen aan jullie reisgenoot Piyananda, Guna, Shantha, Irosha en de hele Senehasa-crew. Wij hebben daar recentelijk ook enkele fantastische dagen beleefd.

Nog veel plezier met zijn allen! Geniet er maar van, want het zal beslist een onvergetelijke levenservaring worden.

Groetjes,

Leo Jaspers